Jak wybrać dobrą ofertę turystyczną?

Najlepszym sposobem na wybranie dobrej i odpowiedniej dla siebie oferty turystycznej jest jak najdokładniejsze określenie swoich oczekiwań. Np. kiedy ma być wyjazd, na jak długo, jaki standard hotelu oraz jaka opcja wyżywienia itp. Im więcej wymagań sobie określimy, tym pewniejsze, że oferta będzie jak najlepiej dopasowana do naszych oczekiwań.

Na co zwracać uwagę i czym się kierować, by wybrać dla siebie i swojej rodziny najlepszą ofertę?

Ważne jest by zwrócić uwagę na organizatora wyjazdu oraz na to, czy doradca sprzedający ofertę zna hotel i jaka jest o nim opinia. Warto sprawdzić czy hotel jest przystosowany dla rodzin z dziećmi oraz jakie atrakcje czekają na nasze pociechy. 

Zachęcamy do pisania, dzwonienia lub odwiedzenia nas osobiście w razie jakichkolwiek wątpliwości. Czeka na Państwa fachowa obsługa, która poleci sprawdzone hotele i miejscowości, oraz pomoże w dobraniu odpowiednich wczasów. Takie specjalistyczne doradztwo ułatwi Państwu wybór najlepszej oferty dla siebie i rodziny, oraz zminimalizuje ryzyko nieprzyjemnych niespodzianek po przybyciu do hotelu.

Jak rozpoznać dobre biuro podróży?

Dobry organizator podróży czyli touroperator to biuro nie tylko zrzeszone w Polskiej Izbie Turystycznej, ale przede wszystkim biuro, które posiada gwarancję ubezpieczeniową. Posiadanie takiej gwarancji jest wymogiem ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. Proszę zwrócić szczególną uwagę na ważność oraz kwotę gwarancji. Im wyższe ubezpieczenie tym większe bezpieczeństwo oraz ewentualność pokrycia/zwrotu kosztów poniesionych przez klienta w razie niewypłacalności organizatora. 

Jak się zachowywać jeśli na wycieczce spotkają nas nieprzyjemności: problemy zdrowotne, nagłe wypadki, kradzieże?

W razie ewentualnych problemów zdrowotnych, kradzieży czy innych nieprzewidzianych wypadków - osobą pierwszego kontaktu jest rezydent, ewentualnie pilot odpowiedzialny za grupę. Ta osoba wskaże lekarza, przychodnię czy też inne pomocne służby. Wyjaśni gdzie turysta powinien się zgłosić ze swoim problemem, pomoże w razie nieznajomości obcego języka. Proszę pamiętać, że każdy turysta wyjeżdżający za granicę jest ubezpieczony na wypadek nieszczęśliwego wypadku (w co wliczone są koszty leczenia). W ramach obowiązujących ubezpieczeń często włączony jest też bagaż. Natomiast każda wycieczka ma możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia np. rozszerzenie dla osób leczących się przewlekle czy uprawiających sporty wysokiego ryzyka. Proszę pamiętać, by spytać o to swojego doradcę turystycznego. 

Jak reklamować nieudaną wycieczkę, czyli czego domagać się jeszcze na miejscu i jak dokumentować "problemy", jak postępować po powrocie do kraju?

Gdyby wczasy nie spełniły Państwa oczekiwania, zawiódł standard hotelu, opieka rezydenta czy inne, proszę koniecznie udokumentować te niedociągnięcia (zdjęcia, notatka potwierdzona przez opiekuna na miejscu - z jego podpisem, stemplem, datą). Po powrocie do kraju proszę zgłosić się do biura, w którym wczasy były zakupione. Wasz doradca turystyczny poinformuje co należy zrobić dalej. Skąd wziąć zgłoszenie szkody, jeśli korzystali Państwo z obsługi medycznej podczas wypoczynku. Czy też dokąd wysłać zażalenie, jeśli zawiodły sprawy organizacyjne na miejscu. Proszę pamiętać by zrobić to jak najszybciej po powrocie. Biura podróży w warunkach uczestnictwa określają czas przyjmowania i rozpatrywania reklamacji. 

O czym należy pamiętać wyjeżdżając do krajów arabskich?

Kraje arabskie są najpopularniejszym kierunkiem jaki obieramy na wypoczynek. Zanim pojedziemy na takie wczasy pamiętajmy o kilku zasadach jakimi rządzą się te kraje. 

  • Już samo wejście do sklepu czy kontakt wzrokowy ze sprzedawcą powoduje, że rozpoczynasz z nim swoistą "grę w zakupy". Sprzedawcy zazwyczaj zawyżają ceny by potem w ramach tej zabawy słownej targować się potencjalnym klientem. Jeśli nie jesteś zainteresowany zakupem nie radzimy zaczynania tej zabawy. Jest to miłe tylko i wyłącznie wtedy jeśli zamierzać kupić dany towar. 
  • Naturalną rzeczą w tych krajach jest również dawanie napiwków za wszystko i wszędzie. Dzięki temu zostaniesz milej obsłużony oraz będziesz miał dokładniej posprzątane w pokoju czy najlepsze miejsca na plaży będą czekały na Ciebie zajęte od 6 rano itp.
  • Pamiętajmy by przed wyjazdem wybrać się do lekarza po poradę w razie ewentualnych problemów żołądkowych. Lekarze często przepisują leki wzmacniające naszą florę bakteryjną żołądka, co może uchronić przed ewentualnymi problemami na miejscu. Jeśli nie zdążymy udać się do specjalisty, niezbędne medykamenty polecamy kupić na miejscu. 
  • Pamiętajmy również o uszanowaniu miejsc świętych w krajach, w których wypoczywamy. W czasie zwiedzania takich obiektów należy przystosować nasz ubiór do zalecanych wymogów. 

Czego NIE WOLNO wywozić z innych krajów i wwozić do Polski?

Szczególnie pamiętajmy, że wracając z wczasów z Egiptu nie możemy wywozić rafy koralowej - nawet jej małej, martwej cząstki. Grozi za to kara więzienia, pieniężna (od 2000 pln) lub przetrzymanie w Egipcie na czas nieokreślony. Jednak każde państwo posiada swoje własne przepisy celne, przed wyjazdem zagranicę warto zapoznać się z nimi, aby nie mieć potem nieprzyjemności na obcym lotnisku.

W jaki sposób mogę podpisać umowę?

Umowę należy podpisać oraz przesłać do biura Time4Travel za pomocą maila, faxem na nr 22 379 73 24 lub osobiście przekazać w naszym biurze mieszczącym się w C.H . Metropol Dom i Wnętrze na ul. Jagiellońskiej 82 w Warszawie. 

Jak i gdzie otrzymam potwierdzenie mojej rezerwacji?

Potwierdzenie rezerwacji wycieczki otrzymasz po jej dokonaniu e-mailem, faksem lub w przeciągu kilku dni pocztą od TIME4TRAVEL lub bezpośrednio od organizatora podróży.

Jesteś pierwszy raz na lotnisku?

Wymagane dokumenty

Paszport
Paszport jest dokumentem urzędowym uprawniającym do przekroczenia granicy i pobytu za granicą. Dokument poświadcza zarazem Twoją tożsamość, jak i fakt, że jesteś obywatelem polskim. Jeśli wybierasz się do krajów Unii Europejskiej, od dnia 1.05.2004 r. takim dokumentem jest również dowód osobisty, zarówno starego, jak i nowego wzoru. W trakcie planowania podróży należy upewnić się, czy dokument jest ważny (paszport ważny jest 10 lat od daty jego wydania), a także czy jest w wystarczająco dobrym stanie, pozwalającym na stwierdzenie tożsamości. Jeżeli okaże się, że paszport lub dowód osobisty jest podniszczony lub nieaktualny, trzeba jak najszybciej złożyć wniosek o wymianę dokumentu na nowy! Biorąc pod uwagę fakt, że procedura wydawania nowych dokumentów jest dość rozległa w czasie, należy zrobić to z odpowiednim wyprzedzeniem przed planowanym wylotem. Dzieci mogą przekroczyć granicę na podstawie własnego dowodu osobistego lub paszportu.

Wiza
Bywa, że potrzebne jest pisemne zezwolenie wystawione przez przedstawicielstwo konsularne państwa, do którego chcesz się wybrać. Począwszy od 1.05.2004 r., niezależnie od celu i liczby dni, tygodni zaplanowanej podróży wiza nie jest wymagana w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Ponadto, zwykle na okres 90 dni pobytu w celach turystycznych, obowiązek ten dla obywateli polskich zniosły takie państwa jak m.in.: Andora, Argentyna, Boliwia, Bośnia i Hercegowina, Brazylia, Chile, Chorwacja, Gruzja, Gwatemala, Honduras, Hongkong, Izrael, Japonia, Korea Płd., Kostaryka, Malezja, Maroko, Meksyk, Mołdawia, Monako, Nikaragua, Nowa Zelandia, Panama, Paragwaj, Peru, San Marino, Serbia i Czarnogóra, Szwajcaria, Ukraina, Urugwaj, Watykan, Wenezuela i Wielka Brytania. Wśród krajów, do których wyjeżdżając nadal trzeba posiadać wizę jest Australia, Kanada, USA, a także Rosja, Chiny i Kuba. Aby upewnić się, czy wyjeżdżając do wybranego państwa będzie konieczne uzyskanie wizy, należy zapoznać się z informacjami o miejscu docelowym.

Bilet lotniczy
Warunkiem niezbędnym do odbycia przelotu jest posiadanie biletu lotniczego. Przed wyjściem z domu należy sprawdzić czy na pewno bilet wraz z innymi dokumentami został zabrany. Bilet lotniczy jest jednocześnie dowodem zawarcia umowy o przewóz lotniczy oraz dowodem nadania bagażu. Bilet to także polisa ubezpieczeniowa i czek płatniczy. Warto wiedzieć, że każdy bilet posiada swój odrębny numer seryjny (kod) składający się z 14 cyfr: pierwsze trzy cyfry oznaczają kod przewoźnika, czwarta cyfra oznacza rodzaj dokumentu, piąta cyfra - ilość flight couponów (odcinków lotu) w bilecie, szósta i siódma cyfra nie są aktualnie wykorzystywane, cyfry od ósmej do trzynastej oznaczają kolejny numer seryjny biletu, natomiast cyfra czternasta jest to cyfra kontrolna przeznaczona do sprawdzania autentyczności biletu. Bilety wystawiane są za pomocą specjalnych drukarek połączonych z komputerem służącym do dokonywania rezerwacji. Obecnie, coraz częściej, zamiast tradycyjnych biletów papierowych, można spotkać się z ich alternatywą tzn. biletami elektronicznymi. Dzięki nowoczesnej technologii bez wychodzenia z domu można kupić i odebrać bilet lotniczy. Potwierdzenie rezerwacji (zakupu biletu), zawierające wszystkie niezbędne informacje na temat wybranego lotu (m.in. trasę podróży, numer e-biletu), jest wysyłane na skrzynkę e-mailową. Wskazane jest, aby potwierdzenie to zostało wydrukowane, co pozwoli na dokładną weryfikację danych osobowych i rodzaju zamówionego biletu, a tym samym usprawni proces odprawy biletowo-bagażowej na lotnisku. Bilet elektroniczny to duża oszczędność czasu oraz dbałość o środowisko naturalne - w przeciwieństwie do biletu papierowego. Należy pamiętać, że nie zawsze istnieje możliwość wystawienia e-biletu, i odwrotnie - gdy jest możliwość wystawienia biletu elektronicznego linie lotnicze często nie zezwalają na wystawienie tradycyjnego biletu papierowego. iv.

Inne dokumenty
Do innych ważnych dokumentów, które warto zabrać należą m.in. prawo jazdy, legitymacje, karty płatnicze.

Dokumenty niezbędne do podróży
Dokumenty podróżne za zakupioną imprezę turystyczną mogą zostać dostarczone Państwu w różny sposób w zależności od Organizatora Państwa wycieczki:

  • drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Państwa w Formularzu,
  • mogą oczekiwać na odbiór na lotnisku na 2 godziny przed wylotem na stanowisku odpraw Organizatora wycieczki
  • mogą zostać przesłane do Państwa do domu, na adres podany w rezerwacji.

O szczegółach odbioru dokumentów zostaną Państwo poinformowani każdorazowo przez naszego doradcę . 

Co mam zrobić gdy przy dokonywaniu rezerwacji popełnię błąd lub coś przeoczę?

W formularzu rezerwacji szczególnie zwracamy uwagę na zobowiązanie jakie powstaje wraz z dokonaniem rezerwacji. W związku z tym przed zakończeniem rezerwacji dokładnie sprawdź wszystkie dane (dane osobowe, miejsce wyjazdu, data wyjazdu). Jeżeli jednak dojdzie do błędnej rezerwacji skontaktuj się z naszym Centrum Rezerwacji 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75, aby anulować lub zmienić rezerwację. Jeżeli z tego tytułu zaistnieją dodatkowe opłaty, będziesz zobowiązany do ich uiszczenia.

Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych, czyli czy moje dane osobowe są bezpieczne?

Ochrona Twoich danych osobowych oraz Twojej sfery prywatnej jest dla nas szczególnie ważna! Poniższe informacje dotyczące ochrony i bezpieczeństwa danych wyjaśnią, jakie dane wyłapuje nasz serwis kiedy odwiedzasz naszą stronę, do czego ich potrzebujemy, jak je wykorzystujemy oraz jak je chronimy. 

Przedmiot ochrony danych
Nasza wiedza na temat ochrony danych pochodzi z obowiązującej ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. 

Przekazywanie danych
Przy dokonywaniu rezerwacji lub przy zapytaniu o rezerwację, przekazujesz nam oraz naszym usługodawcom (organizator wycieczki, linie lotnicze) swoje osobiste (imie, nazwisko, adres, numer telefonu itd.) oraz związane z płatnością dane (numer karty kredytowej, numer konta), które wykorzystane będą przy realizacji rezerwacji.

Gdy tylko podasz swoje dane i klikniesz na “wyślij”, od razu zostaną one zakodowane i w ten sposób przekazane dalej. Twoje dane zapisane są w bazie danych, która zabezpieczona jest przez zaporę Firewall.

Logfiles: przy wizycie na naszej stronie www.time4travel.pl zapisuje się za pomocą naszego serwera adres IP komputera. Adres IP nie odnosi się do osoby i może być przez nas wykorzystany w ramach prowadzonych statystyk.

Przetwarzanie danych
Zapewniamy, że wszystkie dane osobiste oraz dane związane z płatnościami są u nas traktowane ściśle poufnie. Time4travel jest zobowiązana do wykorzystywania otrzymanych, przetworzonych i zapisanych danych wyłącznie do własnych celów, jak również do przeprowadzenia rezerwacji, które doszły na podstawie podpisanych umów do skutku.

Zwracamy wyraźną uwagę na to, że dane osobowe, które potrzebne są do operowania zgodnie z warunkami umowy, będą w automatycznym procesie zapisywane, przetwarzane i wykorzystywane. Informujemy również, że rościmy sobie prawa do przetwarzania i wykorzystywania Twoich danych.

Te dane będą nam potrzebne tylko do wewnętrznych celów i nie będą one przekazywane osobom trzecim, o ile nie zaistnieje nakaz prawny lub urzędowy (np. policyjny, urzędu skarbowego). 

Środki do przestrzegania ochrony danych
Dostęp do danych mają również, oprócz Time4Travel związany z rezerwacją serwis oraz usługodawcy (organizator, linie lotnicze), którzy nie zaliczają się do osób trzecich. Ci zewnętrzni usługodawcy są objęci obowiązkiem trzymania danych w tajemnicy według ustawy o ochronie danych osobowych.

Aby jak najlepiej chronić Twoje dane przed przypadkowymi lub umyślnymi manipulacjami, utratą, zniszczeniem lub dostępem osób niepożądanych, zastosowaliśmy najlepsze techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa. Ponieważ techniczne standardy ciągle się zmieniają, staramy się stale uaktualniać nasze systemy ochronne i być na bieżąco z obecnymi standardami.

Bezpieczne przesyłanie danych za pomocą protokołu SSL 
Zawsze, gdy użytkownik proszony jest o podanie danych osobistych, następuje zakodowana wymiana danych między jego przeglądarką a time4travel.pl. Korzystamy z technologii Secure Socket Layers (SSL). Technologia SSL chroni i koduje Twoje dane. Zapewnia pełne bezpieczeństwo podczas transmisji danych. 

Co to są Cookies?
Zastosowaliśmy Cookies (niewielkie pliki z danymi konfiguracyjnymi) do poprawnego działania strony. Cookies pomagają nam stwierdzić częstotliwość korzystania i liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę oraz podwyższają komfort korzystania z naszej oferty. Cookies nie zawierają żadnych osobistych danych. 

Korzystanie z naszej strony bez akceptacji Cookies jest ograniczone. Dlatego zalecamy zaakceptowanie plików Cookies na stałe. Najczęściej przeglądarki są tak ustawione, że akceptują Cookies automatycznie. Przeglądarka internetowa może jednak zostać skonfigurowana w ten sposób, że będzie pytać użytkownika o akceptację lub odrzucenie cookies.

Jeżeli Cookies zostaną odrzucone, można przeglądać stronę .Jednak niektóre nasze usługi nie będą dostępne w pełnym zakresie.

W jaki sposób mogę dokonać zmiany lub anulować rezerwację?

Zmiana rezerwacji lub jej całkowite anulowanie są możliwe, ale zazwyczaj wiążą się z kosztami. W takich sytuacjach zadzwoń do naszego Centrum Rezerwacji, dostępnego pod numerem telefonu 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75. Anulowania oraz zmiany rezerwacji mogą być zgłaszane wyłącznie w formie pisemnej, e-mailem lub faksem. Jeżeli żadna z osób nie może wyjechać w określonym terminie możesz przesunąć wyjazd na termin późniejszy. Wiąże się to z anulowaniem pierwszej rezerwacji i dokonaniem nowej. Koszt takiej zmiany jest określony w warunkach uczestnictwa w podróży u danego organizatora podróży. Koszty związane z dokonaniem zmiany rezerwacji lub jej anulowania są dokładnie określone w regulaminach poszczególnych organizatorów podróży.

Czy istnieje możliwość, przy rezerwacji dla kilku osób, anulowania rezerwacji tylko jednego uczestnika?

Jeżeli jeden z uczestników nie może wyjechać, istnieje możliwość wskazania innej osoby, która go zastąpi. Zmiana imienia i nazwiska jest jednak w każdym wypadku odpłatna. Dokładne koszty są opisane w regulaminie danego organizatora podróży. Polecamy zawarcie dodatkowego ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z podróży lub zmiany rezerwacji na późniejszy termin np. spowodowane problemami zdrowotnymi. Zarezerwowana nowa rezerwacja powinna być opłacona od razu. Jeżeli organizator podróży zaproponuje korzystniejszą możliwość niezwłocznie Cię o tym poinformujemy. Zawsze polecamy zawarcie dodatkowego ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z podróży.

Jak i kiedy mogę zarezerwować wycieczkę?

Wszystkie oferty można rezerwować na www.time4travel.pl 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Istnieje również możliwość rezerwacji przez telefon, e-mail lub faks. 

Doradcy naszego Centrum Rezerwacji są dostępni pod następującymi numerami telefonu: 

Centrum Rezerwacji: 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 86730 75 . 

Centrum Rezerwacji pracuje od poniedziałku do soboty w godzinach 10.00-20.00 oraz w niedziele w godzinach 11.00-17.00. 

Czy może się zdarzyć, że pokazane oferty są już niedostępne?

Może się tak zdarzyć jedynie w przypadku jeżeli oferta danego organizatora podróży nie jest aktualizowana w czasie rzeczywistym. Może zdarzyć się sytuacja, że wybraną przez Ciebie ofertę zdąży przed Tobą zarezerwować ktoś inny. Wtedy nie powinieneś rezygnować tylko szukać dalej przy pomocy szybkiej wyszukiwarki umieszczonej na stronie głównej.

Możesz również skontaktować się z naszym Call Center pod numerem telefonu 0801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75  Nasi doradcy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące podróży.

Czy godziny lotów mogą ulec zmianie?

Rozkład lotów może ulegać nieznacznym zmianom. Wynika to z faktu, iż w każdej chwili organizator podróży lub linie lotnicze mogą zmienić godziny lotu.W takich przypadkach doradca naszego Centrum Rezerwacji poinformuje Cię w odpowiednim czasie o wszelkich zmianach.

Kiedy internetowa rezerwacja staje się wiążąca?

Rezerwacja staje się wiążąca dla wszystkich uczestników wycieczki w momencie wysłania formularza rezerwacyjnego, o ile organizator wyjazdu jest w stanie potwierdzić wybraną imprezę w podanej cenie oraz terminie.

Jak i gdzie otrzymam potwierdzenie mojej rezerwacji?

Potwierdzenie rezerwacji wycieczki otrzymasz po jej dokonaniu e-mailem, faksem lub w przeciągu kilku dni pocztą od Time4Travel lub bezpośrednio od organizatora podróży.

Czy mogę zarezerwować wcześniej miejsce w samolocie?

Możliwość rezerwacji miejsc w samolocie jest zawsze uzależniona od linii lotniczych. Bliższych informacji o opłatach i usługach udzielą Ci doradcy naszego Centrum Rezerwacji dostępni pod numerem 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75

Czy mogę zabrać ze sobą sprzęt sportowy lub zwierzę domowe?

Wszystkie przedmioty osobistego użytku, które nie należą do bagażu podręcznego (np. sprzęt sportowy) jak również zwierzęta domowe powinieneś zgłosić u organizatora podróży. Przed dokonaniem rezerwacji upewnij się, czy dane linie lotnicze zezwalają na przewóz zwierząt domowych oraz czy wybrany hotel toleruje tego typu gości. 

O ewentualnych opłatach poinformuje Cię nasz Doradca  pod numerem 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75

Dlaczego opis wybranego przez mnie hotelu nie jest dostępny?

Niektórzy organizatorzy podróży lub hotele nie oferują niestety wystarczającego opisu i nie przedstawiają dużej ilości zdjęć swoich obiektów. Jeśli nie możesz znaleźć opisu wybranego przez siebie hotelu, skontaktuj się z naszym Centrum Rezerwacji pod numerem telefonu: 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75.

Czy na www.time4travel.pl mogę zarezerwować wycieczkę dla grupy?

Aby dokonać rezerwacji dla większej grupy uczestników skontaktuj się z naszym Centrum Rezerwacji telefonicznie 801 00 30 60, z telefonów komórkowych 22 867 30 75 lub wysyłając wiadomość na e-mail rezerwacje@time4travel.pl

Jakie są prawa pasażera?

Prawa pasażera
Podróż samolotem stanowi umowę nadającą określone prawa pasażerom tak więc w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów, związanych z przelotem, pasażer ma prawo zwrócić się do przedstawiciela linii lotniczych obsługujących wybrany lot z prośbą o ich rozwiązanie. Aby wzmocnić pozycję pasażera, Unia Europejska dnia 17.02.2006 r. opracowała szereg nowych przepisów dotyczących zarówno lotów regularnych obsługiwanych przez wszystkie linie, jak i tzw. tanich przewoźników.

Odmowa przyjęcia na pokład samolotu
Linie lotnicze aby uniknąć wolnych miejsc na pokładzie, a tym samym ryzyka utraty potencjalnych zysków, sprzedają zazwyczaj więcej biletów, niż jest miejsc w samolocie, licząc na to, że część pasażerów zrezygnuje w ostatniej chwili z podróży. Często staje się to jednak powodem wielu nieprzyjemnych sytuacji, ponieważ podczas odprawy okazuje się, że chętnych do odbycia lotu jest więcej niż pozwalają na to warunki pojemnościowe samolotu. Kiedy zabraknie miejsc, przewoźnik ma obowiązek znalezienia osób, którzy za ustaloną rekompensatą, zgodzą się nie lecieć tym samolotem, udostępniając tym samym swoje miejsce innemu pasażerowi. Zgłaszając się na ochotnika, nabywasz prawo do zwrotu ceny biletu, łącznie z bezpłatnym przelotem w miarę potrzeby, do portu, w którym rozpocząłeś podróż lub też do innego połączenia do portu docelowego Twojej podróży. Jeśli jednak nie zgłosisz się na ochotnika, przewoźnik jest zobowiązany wypłacić Ci rekompensatę pieniężną za niemożność kontynuowania podróży w wysokości:

  • 250 Euro w przypadku rejsów na trasach o długości 1500 km lub krótszych;
  • 400 Euro w przypadku rejsów na trasach powyżej 1500 km na terenie Unii Europejskiej oraz dla innych lotów pomiędzy 1500 do 3500 km;
  • 600 Euro w przypadku rejsów na trasach powyżej 3500 km poza terytorium Unii Europejskiej. 

Jeśli opóźnienie w przelocie do miejsca docelowego spowodowane brakiem miejsc jest odpowiednio mniejsze niż 2, 3 lub 4 godziny, rekompensata może zostać zmniejszona o 50%. Ponadto, w oczekiwaniu na następny lot, zaoferowany przez przewoźnika, przysługuje Ci wyżywienie i nocleg w hotelu (jeśli musisz czekać dodatkową noc lub kilka dni) wraz z transportem, o ile zachodzi taka potrzeba, a także dwa bezpłatne połączenia telefoniczne, faksy lub emaile. W pierwszej kolejności przewoźnik musi zapewnić opiekę osobom niepełnosprawnym i osobom im towarzyszącym lub psom, a także dzieciom podróżującym bez opieki dorosłych.

Odwołanie lotu
Może się również zdarzyć, że zaplanowany lot zostanie odwołany. Wówczas osobie podróżującej przysługują podobne prawa, jak w przypadku odmowy wejścia na pokład samolotu (prawo zwrotu uiszczonej opłaty przewozowej wraz z bezpłatnym przelotem do portu, w którym rozpoczęła się podróż, pierwszym możliwym połączeniem lub prawo do innego połączenia do portu docelowego, a także wyżywienie i nocleg jak wyżej). Odszkodowanie nie zostanie przyznane w przypadku gdy przewoźnik przekazał informacje o odwołaniu lotu kolejno: 

  • z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem; 
  • z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, jeśli zaproponuje w zamian połączenie, rozpoczynające się nie wcześniej niż 2 godziny przed planowanym odlotem i kończące się nie później niż cztery godziny po zaplanowanym czasie przylotu; 
  • z mniej niż 7-dniowym wyprzedzeniem, jeśli zaproponuje w zamian połączenie, rozpoczynające się nie wcześniej niż godzinę przed zaplanowanym odlotem, a kończący się nie później niż dwie godziny po planowanym czasie przylotu. 

Prawo do rekompensaty nie przysługuje w sytuacjach wyjątkowych, takich jak kataklizmy, strajki czy złe warunki pogodowe, o ile przewoźnik udowodni, że odwołanie lotu nastąpiło w związku z nimi.

Znaczne opóźnienia lotu

W przypadku, gdy przewoźnik przewiduje, że wystąpi opóźnienie lotu o: 

  • 2 godziny lub więcej w przypadku rejsów do 1500km, 
  • 3 godziny lub więcej w przypadku rejsów powyżej 1500 km na terenie Unii Europejskiej oraz innych lotów pomiędzy 1500 do 3500 km (poza Unią Europejską), 
  • 4 godziny lub więcej w przypadku rejsów powyżej 3500 km poza Unią Europejską osoba podróżująca nabywa prawo do opieki, w tym do wyżywienia i noclegu w hotelu wraz z transportem (jeżeli istnieje taka potrzeba) na czas oczekiwania połączenia oraz do dwóch bezpłatnych połączeń telefonicznych (faksów, emaili itp.).
  • W przypadku, gdy przewoźnik przewiduje opóźnienie o więcej niż 5 godzin osoba podróżująca ma prawo do zwrotu ceny biletu, a także do darmowego powrotu na lotnisko, z którego rozpoczęła podróż, pierwszym możliwym połączeniem.

Zniszczenie lub utrata bagażu
Jeśli bagaż został uszkodzony, zniszczony lub zaginął podczas lotu osoba podróżująca ma prawo wystąpić do przewoźnika o odszkodowanie w wysokości 1000SDR (ponad 4000PLN). Wszelkie roszczenia dotyczące uszkodzonego odprawionego bagażu powinno się zgłaszać nie później niż 7 dni od daty jego odbioru, a w przypadku bagażu opóźnionego - w terminie 21 dni od odbioru. W przypadku, gdy bagaż został zagubiony przez innego przewoźnika niż ten, od którego został zakupiony bilet, można zażądać rekompensaty od jednego z nich.

Gdzie zostawić samochód na czas wyjazdu?

Samochód można zazwyczaj zostawić na lotnisku w specjalnie do tego przygotowanych strefach parkingowych. Należy jednak pamiętać, że koszty jakie są związane z parkowaniem samochodu na lotnisku nie są najniższe. Zalecane jest pozostawienie samochodu pod domem a wybranie się na lotnisko komunikacją miejską, taksówką bądź z zaprzyjaźnioną osobą.

Jak najlepiej dostać się na lotnisko?

Zazwyczaj każde lotnisko współpracuje z komunikacją miejską bądź z prywatnymi firmami przewożącymi osoby z centrów miast. Warto jest na etapie planowania podróży zastanowić się nad wyborem środka lokomocji. Lotniska często oddalone są od centrów miast o nawet kilkadziesiąt kilometrów, dlatego też trzeba uwzględnić koszt przejazdu, który jest najwyższy w przypadku podróży taksówką.

Należy również pamiętać, że część lotnisk jest w trakcie modernizacji czy rozbudowy i dojazd do nich może okazać się utrudniony i/lub dłuższy niż mogliśmy przewidywać. Czas dojazdu powinno dobrać się zatem tak aby bez stresu i niepotrzebnych nerwów zdążyć na godzinę rozpoczęcia odprawy biletowo-bagażowej.

Chęć przewiezienia zwierzęcia powinna zostać zgłoszona już w trakcie dokonywania rezerwacji, ponieważ liczba przewożonych jednocześnie na pokładzie zwierząt jest ograniczona. Zwierzę musi być przewożone w specjalnych klatkach (za wyjątkiem psa-przewodnika osoby niewidomej), odpowiednich do ich wagi i rozmiarów. Kupując klatkę należy zwrócić uwagę na to, żeby była ona wystarczająco obszerna, aby zwierzę mogło swobodnie stać, obrócić się i położyć. W celu zminimalizowania stresu wywołanego podróżą, klatka powinna zostać zakupiona wcześniej, tak aby ulubieniec zdążył się do niej przyzwyczaić. Do środka klatki niezależnie od długości podróży należy wstawić posłanie, dodatkowo można także włożyć małą zabawkę, która z pewnością poprawi zwierzęciu humor podczas podróży.

Za przewożone zwierzę osoba podróżująca ponosi opłaty, a cena zależy od wagi czworonożnego przyjaciela (liczonej łącznie z wagą klatki). Zwierzę przewożone jest jako bagaż pasażerski w kabinie (z tym że waga zwierzęcia wraz z pojemnikiem zazwyczaj nie może przekroczyć 8 kilogramów) lub bagażniku samolotu (informacji o dopuszczalnych wymiarach klatek przy przewozie zwierząt jako bagaż w lukach bagażowych należy zasięgnąć podczas dokonywania rezerwacji).

Należy pamiętać o zabraniu ze sobą aktualnej książeczki szczepień (przede wszystkim chodzi tu o szczepienia przeciwko wściekliźnie) i zaświadczeń od weterynarza uwzględniających przepisy kraju wylotu, kraju docelowego i krajów, w których będziesz miał przesiadki.

Podróżując do krajów Unii Europejskiej, a także do Andory, Islandii, Lichtensteinu, Monaco, Norwegii, San Marino, Szwajcarii, Watykanu należy dodatkowo spakować paszport zwierzęcia zgodny ze standardem przyjętym w Unii, i nie zapomnieć, że zwierzę musi mieć wszczepiony mikroczip (elektroniczny system identyfikacji) lub czytelny tatuaż.

Wybierając się do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji oraz Malty, oprócz wymienionych powyżej dokumentów i mikroczipa, należy posiadać aktualne wyniki testów na poziom przeciwciał (okres, w którym te testy powinny być zrobione jest różny dla każdego z tych krajów, przed wyjazdem koniecznie należy zaznajomić się z przepisami dotyczącymi tej kwestii w wybranym miejscu docelowym). Informacje o leczeniu lub szczepieniach w tym zakresie muszą być wpisane do paszportu.

W jaki sposób mogę dokonać zmiany lub anulować rezerwację?

Zmiana rezerwacji lub jej całkowite anulowanie są możliwe, ale zazwyczaj wiążą się z kosztami. W takich sytuacjach zadzwoń do naszego Call Center dostępnego pod numerem telefonu 801 00 30 60 lub z telefonów komórkowych 22 867 30 75. Anulowania oraz zmiany rezerwacji mogą być zgłaszane wyłącznie w formie pisemnej, e-mailem lub faksem. Jeżeli żadna z osób nie może wyjechać w określonym terminie możesz przesunąć wyjazd na termin późniejszy. Wiąże się to z anulowaniem pierwszej rezerwacji i dokonaniem nowej. Koszt takiej zmiany jest określony w warunkach uczestnictwa w podróży u danego organizatora podróży. Koszty związane z dokonaniem zmiany rezerwacji lub jej anulowania są dokładnie określone w regulaminach poszczególnych organizatorów podróży.

Co oznaczają podstawowe skróty w turystyce AI, FB, HB, BB, OV (OB), zamieszczane przy ofertach?

  • UAI (Ultra All Inclusive) - wszystko zawarte jest w cenie - całodzienne wyżywienie:
    śniadania, obiady, kolacje, przekąski i napoje bezalkoholowe oraz międzynarodowe alkohole, to wzbogacona wersja opcji All Inclusive, zazwyczaj rozbudowana o importowane napoje alkoholowane i bezalkoholowe oraz dodatkowe rozrywki. System Ultra All Inclusive w niektórych hotelach obowiązuję przez 24 godziny.
  • AI (All Inclusive) - wszystko zawarte jest w cenie - całodzienne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje, przekąski i napoje bezalkoholowe oraz lokalne alkohole. Niektóre hotele oferuja dodatkowe bezpłatne rozrywki takie jak animacje sportowe, fitness, saunę.
  • FB (Full Board) - pełne wyżywienie: śniadania, obiady oraz kolacje
  • HB (Half Board) - śniadania i obiadokolacje
  • BB - Bed and Breakfast - nocleg ze śniadaniami
  • OV (OB) - bez posiłków

Kiedy będę wiedział kto jest organizatorem wycieczki, którą chcę zarezerwować?

Prezentujemy nazwy naszych kontrahentów. Ponadto nasz doradca udzieli Państwu szczegółowych informacji dotyczących organizatora wczasów, a dane touroperatora będą przedstawione w umowie uczestnictwa.

Czy wszystkie oferty w TIME4TRAVEL pochodzą od wiarygodnych biur podróży?

Oczywiście. Wszyscy organizatorzy wycieczek, których oferty prezentowane są w naszych portalu posiadają wszelkie wymagane prawne zezwolenia oraz ubezpieczenia. Time4Travel prezentuje wyłącznie oferty tylko wiarygodnych i sprawdzonych organizatorów turystycznych. 

Czy przedstawiona cena wycieczki może ulec zmianie?

Zgodnie z warunkami uczestnictwa cena imprezy turystycznej może ulec zmianie. Najczęstszą przyczyną takiej zmiany są zmiany w kursach walut na świecie lub zmiany cen paliwa lotniczego oraz opłat lotniskowych. Podwyżki cen są bardzo sporadyczne i najczęściej nieznaczne.

Kiedy przed rozpoczęciem mojej wycieczki muszę zgłosić się na lotnisko?

Przeważnie należy przybyć na lotnisko po odbiór dokumentów (biletów lotniczych i voucherów hotelowych) podróży na 2 godziny wcześniej przed planowanym startem samolotu. W informacji wysłanej przez konsultantów Time4Travel znajdują się szczegółowe informacje dotyczące miejsca i terminu zbiórki, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt. Zawsze prosimy o kontakt z nami celem ostatecznego potwierdzenia godzin wylotu i zbiórki na lotnisku, najpóźniej 2 dni przed planowaną datą wyjazdu.

Kiedy rozpoczyna się i kończy doba w hotelu?

Doba hotelowa standardowo rozpoczyna się o godzinie 14:00, kończy zaś o godzinie 12:00 następnego dnia. Bardzo często rozpoczęcie trwania doby w hotelu zależy od pory kiedy ląduje samolot - wtedy zakwaterowanie odbywa się bezpośrednio po przylocie i transferze do hotelu. O odstępstwach od tej reguły poinformuje Państwa konsultant.

Od jakiego wieku dzieci mogą podróżować samolotem i czy w TIME4TRAVEL są zniżki dla dzieci?

Małe dzieci mogą latać samolotem bez ograniczeń wiekowych i w przypadku niemal każdej wycieczki są przewidziane określone rabaty dla dzieci. Dzieci do 2 lat korzystają gratis z usług turystycznych, czasami jedynie trzeba ponieść koszty ubezpieczenia i ewentualne opłaty manipulacyjne. Za dzieci do 12 lat ponoszony jest zazwyczaj wyłącznie koszt przelotu (pobyt w hotelu gratis), przy zakwaterowaniu z 2 osobami dorosłymi. Dzieci niepełnoletnie podróżują za granicę samodzielnie wyłącznie za zgodą rodziców.

Jaki jest dopuszczalny ciężar bagażu?

Maksymalna waga bagażu określana jest każdorazowo przez organizatora przelotu czyli linie lotnicze, z którą zamierzamy odbyć podróż. Nasi doradcy  przyjemnością udzielą Państwu szczegółowych informacji dotyczących limitu wagi bagażu głównego i podręcznego na konkretnej trasie przelotu.

Jaką mam pewność, że nie znajdę takiej samej oferty w tym samym terminie taniej w innym biurze turystycznym?

W Time4Travel obowiązuje Gwarancja Najniższej Ceny, oznacza to, że taniej nie można gdzie indziej zarezerwować tej samej oferty.

Ważne szczegóły dotyczące Gwarancji Najnizszej Ceny

Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy krótkoterminowych obniżek cen dokonanych przez organizatorów podróży po Twojej rezerwacji, przyznawanych niezgodnie z prawem rabatów, programów lojalnościowych, kart stałego klienta, czy innych wspólnych akcji promocyjnych organizatorów podróży.

Kiedy wycieczka może zostać odwołana?

Zgodnie z warunkami uczestnictwa, touroperatorzy zastrzegają sobie czasem możliwość anulowania imprezy turystycznej. Przeważnie w przypadku anulacji imprezy turystycznej jej przyczyną jest zbyt mała liczba uczestników wyjazdu. W takim wypadku Time4Travel zaproponuje Państwu alternatywę wyjazdu lub zwróci 100% wpłaconej kwoty.

Jaka jest różnica między wycieczką w cenie katalogowej a last minute?

Oferty last minute są promowane ze znacznym rabatem cenowym ze względu na bliski termin wyjazdu. Kontrahenci nie chcą wysyłać wolnych miejsc w samolocie, dlatego wolą wyprzedać oferty nawet czasami z uwzględnieniem braku wynagrodzenia dla siebie. To wyjątkowe okazje i można je znaleźć na Time4Travel.pl 

Kiedy powinienem opłacić wycieczki fakultatywne?

Tuż po przylocie na wakacje przywita Państwa i umówi się na spotkanie informacyjne rezydent organizatora wyjazdu. Przedstawi on propozycje dostępnych wycieczkach fakultatywnych, a także ich ceny. Za jego pośrednictwem będzie można je kupić na miejscu.

Do kogo mogę zwrócić się o pomoc w przypadku nagłego wypadku, kradzieży itp.?

W przypadku nieprzewidzianego zdarzenia prosimy o kontakt z rezydentem organizatora wyjazdu lub zgłosić się do najbliższej placówki medycznej. Rezydent zna lokalne realia i szybko skieruje Państwa do odpowiednich służb pomocy.